דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה לעסקים במצוקה - פתרון זמני 

מאת    [ 16/04/2015 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1524 פעמים ]

עסקים קטנים מתקשים על בסיס יומי לשרוד ולהתפתח. הרבה פעמים עסקים קטנים נכנסים למצב של מצוקת תזרים מזומנים, חלקם כתוצאה מגידול משמעותי וחלקם כתוצאה מתקופות פעילות חלשות. לא משנה האם חוסר ביתרת מזומנים חופשית נובע ממצב חיובי של העסק או ממצב שלילי, יותר ויותר עסקים קטנים מגייסים הלוואות והמגמה של מתן הלוואות לעסקים במצוקה תזרימית רק מתרחבת.

הבנקים אוהבים לתת הלוואות לעסקים קטנים במצוקה כי הם יודעים שהם יכולים להעניק ריביות גבוהות ומכיוון שהם יודעים שהמשא ומתן על שאר תנאי ההלוואה נמצא שידם על העליונה. מה שמפתיע הוא שדווקא העסקים הקטנים הם אלו שתומכים רבות בגיוס הלוואה כאשר עסק נמצא במצוקה. בעצם העסקים הקטנים מתלוננים הרבה פעמים שהבנקים לא מאשרים מספיק הלוואות לעסקים במצוקה. אבל גישה זו אינה נכונה וחשוב לחדד שגיוס הלוואה לעסק במצוקה היא רק פתרון זמני.

הלוואה לעסקים במצוקה היא פתרון זמני

ציינו שעסקים קטנים אוהבים לגייס הלוואה כפתרון למחסור מזומנים. הסיבה לכך היא שעסקים קטנים יודעים שזהו פתרון מאוד קל. כאשר יש מחסור במזומנים בעסק הם קופצים לבנק ולוקחים עוד הלוואה. הבעיה היא שזאת חשיבה לא נכונה. נכון שזה פותר את הבעיה זמנית, אך עסק שנכנס שוב ושוב למצוקה תזרימית הוא עסק שהניהול הפיננסי שלו לקוי, וזה אומר שהוא יגיע לאותו מצב שוב ושוב. ובשלב מסוים בעתיד, הוא יגיע למצב שהוא כבר לא יכול לגייס הלוואה למצוקת תזרים, או לפחות לא יהיה באפשרותו לגייס הלוואה בתנאים נוחים. אפשר להמחיש זאת על ידי אנלוגיה פשוטה. נניח שיש לנו דלי מים עם חור בתחתית. אפשר לשים סרט דביק (הלוואה) ולחסום את החור, אך בשלב מסוים הסרט לא יחזיק ונצטרך להחליף אותו עוד פעם ועוד פעם עד שייגמר לנו הסרט הדביק. הדרך הנכונה לטפל בבעיה של הדלי הנוזל הוא על ידי תיקון החור בדלי עצמו.

ישנם מספר דרכים שאיתם ניתן למנוע את הצורך לגייס הלוואות:


    • ביצוע דוח תזרים מזומנים – כאשר העסק עורך תזרים מזומנים הוא יכול לראות קדימה כל בעיה תזרימית פוטנציאלית ולהיערך בהקדם. כאשר העסק יכול להתכונן למצבים של מצוקת תזרים קורה דבר נפלא, הוא עושה מהלכים בכדי לא להגיע למצב שהוא חייב לגייס הלוואה.
    • לצמצם פערי תזרים מול לקוחות וספקים – עסקים קטנים אשר יש להם פער תזרימי הם עסקים אשר צריכים לגייס הלוואה. אם מצמצמים את הפערים הללו, גם אם במקצת, ניתן לחסוך המון בעלויות מימון. רצוי לנסות ולשנות נורמות עבודה מול ספקים ולקוחות בכדי לשפר את תזרים המזומנים של העסק.
    • צמצום עלויות – עסקים קטנים מוציאים המון הוצאות מיותרות. הסיבה לכך היא שהם לא עושים בחינה ומהלכי התייעלות עד שהמצב ממש קשה. חשוב לבצע בחינה של ההוצאות של העסק כל כמה חודשים וזה יאפשר לכם לשמור על רמת יעילות גבוה ולהימנע מהצורך לגייס הלוואות.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב